Limapuluh.

Aku cuba, dan aku gagal. 
Engkau yang aku temukan, adalah bukan sebuah bait yang indah. 
Engkau yang aku temukan, adalah kepunyaan orang dan mustahil akan menjadi milik aku. 
Engkau yang aku temukan, adalah insan yang hanya aku mampu lihat dari jauh. 

Mampu lihat tapi tak mampu memiliki. 
Mampu lihat tapi tak mampu untuk dirangkul. 
Mampu disayang tapi sayangnya, rasa itu dirahsiakan. 

Engkau yang aku temukan itu, 
tidak pantasnya aku berdiri dan berjalan seiringan dengan dirimu. 
Terlalu sempurnya diri kau itu, sehingga kan aku tak mampu berdiri berpaksi kan bumi yang nyata. 

Dan pada ketika itu, aku hanya mampu menuntun jalanmu dengan kepala yang merebah ke bumi, 
memikirkan keadaan aku dikala engkau pilih untuk membahagiakan orang lain
--- bukan aku semestinya. 

Engkau yang aku temukan itu, 
adalah orang yang salah muncul pada masa yang benar. 

Masa yang --- dimana, aku sudah siap sedia untuk bercinta semula. 



No comments:

Post a Comment